...

چاپ پارچه سابلیمیشن

چاپ پارچه سابلیمیشن چیست؟

چاپ سابلیمیشن یکی از انواع چاپ مدرن و پیشرفته بر روی پارچه با الیاف مصنوعی است که به روش حرارتی و با فرآیند تصعید عمل کرده و رنگ را بصورت دائم و با کیفیت بالا به پارچه انتقال می دهد.

در این روش طرح مورد نظر بر روی کاغذهای مخصوص پیاده شده و پس قرار گرفتن کاغذ روی پارچه با دادن حرارت بالا، رنگ که از ذرات جامد روی کاغذ تشکیل شده بصورت مستقیم تصعید و به گاز تبدیل می شود و سپس در اثر عمل پرس با فشار بالا این رنگ گازی شکل با پارچه همراه شده و در تار و پود آن برای همیشه باقی می ماند.

کیفیت بالای طرح و رنگ نقش بسته بر پارچه و همچنین ماندگاری بالای طرح بدون تغییر رنگ، باعث شده است چاپ پارچه سابلیمیشن به یکی از محبوبترین روش های چاپ تبدیل شود. مجموعه پایتخت پرچم یکی از فعالان در زمینه چاپ سابلیمیشن در کشور بوده که با تولید و طراحی انواع پرچم و همچنین ایجاد طرح بر روی پارچه های مختلف توانسته است نیاز اکثر صنایع را مرتفع سازد.

پارچه مناسب برای فرآیند چاپ پارچه سابلیمیشن

همانطور که در بخش قبل ذکر شد عمل چاپ سابلیمیشن در اثر حرارت و فشار بالا انجام شده به همین خاطر پارچه استفاده شده برای این کار باید حتما توانایی تحمل دما و فشار را بدون تغییر در بافت و شکل داشته باشد.

بهترین پارچه های استفاده شده در چاپ پارچه سابلیمیشن، انواع مصنوعی با درصد بالای پلی استر (حدود ۷۰ درصد) بوده که به دلیل تهیه این نوع پارچه از ترکیبات آلی، دارای مقاومت بالا و همچنین رنگ پذیری عالی می باشند.

این نوع پارچه ها تحمل دمای بالا را داشته و رنگ با بهترین شرایط در تار و پود آن ها ورود خواهد کرد و برای همیشه ماندگار خواهد بود. یکی دیگر از نکات مربوط به پارچه مناسب برای چاپ سابلیمیشن، رنگ پارچه است که هر چه سفیدتر و روشن باشد طرح و رنگ پیاده شده روی آن بهتر، پر رنگ‌تر و زیباتر می باشد.

کاربرد چاپ پارچه سابلیمیشن

چاپ پارچه سابلیمیشن به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فردی که از آن برخوردار است برای چاپ انواع پارچه کاربرد داشته و استفاده از این روش با استقبال بالا روبرو شده است.

در ادامه مقاله به تعدادی از موارد استفاده این نوع چاپ بصورت کوتاه اشاره می کنیم.

  • استفاده از این فرآیند برای چاپ پارچه های مختلف، رومیزی، مبلی و …
  • برای طراحی روی انواع البسه
  • طراحی پرچم‌های تبلیغاتی، رسمی و اهتزازی
  • کیف، کوله، کفش، لباس‌های ورزشی و پارچه های استفاده شده در دکوراسیون منزل نیز از این روش چاپ بهره می برند.
 

از مزایای چاپ پارچه سابلیمیشن در موارد ذکر شده می توان به ماندگاری بالا و قابلیت شستشوی پارچه با تمام مواد شوینده بدون کمترین تغییر رنگ اشاره کرد؛ همچنین حفظ بافت پاچه پس از اعمال چاپ، به صرفه بودن و هزینه پایین، سرعت بالای انجام کار و مقاومت در برابر نور خورشید نیز از دیگر مزایای آن می باشد.

از معایب این روش چاپ نیز میتوان به پارچه های اشاره کرد که دارای درصد پایین پلی استر بوده و بعد از ایجاد طرح روی آن امکان دارد که رنگ ها جذب کامل نشوند و در اثر شستشو از بین بروند. پس در انتخاب پارچه برای چاپ سابلیمیشن حتما باید دانش کافی داشته و دقت لازم را انجام دهید.
دستگاه چاپ پارچه سابلیمیشن و کاربرد های آن در صنعت چاپ پارچه

انواع روش‌های چاپ پارچه سابلیمیشن

در چاپ پارچه سابلیمیشن بطور معمول از دو روش استفاده می‌شود که در ادامه بصورت مختصر توضیح داده شده است.

روش چاپ ترانسفر:

در این فرآیند تصویر روی کاغذ ترانسفر بصورت برگردان چاپ شده و سپس با دادن حرارت و تبدیل شدن رنگ به بخار به پارچه منتقل می شود. این روش چاپ برای استفاده در اجسام سخت نظیر بشقاب، لیوان، سرامیک و …، که قابلیت چاپ مستقیم ندارند نیز کاربرد دارد.
چاپ مستقیم:

این روش چاپ برای انواع پارچه بصورت رول شده مورد استفاده قرار می گیرد. این عمل توسط دستگاهی به نام پلاتر انجام می شود که در آن تثبیت رنگ با اعمال نور حرارتی ممکن می شود. 

در ادامه به بررسی چاپ پارچه سابلیمیشن بر روی انواع پارچه پرداخته ایم.

چاپ سابلیمیشن روی پارچه متقال

پارچه متقال به دلیل نوع الیاف بکار رفته در آن از لطیفترین و نرمترین پارچه ها محسوب می شود. این پارچه از الیاف پنبه تهیه شده و کاربردهای فراوان دارد.

امروز پارچه متقال با ترکیب های متفاوتی از الیاف پنبه و پلی استر تولید شده که این محصول را برای چاپ سابلیمیشن مناسب کرده است.

به دلیل تراکم بالای بافت این پارچه و مقاومت خاصی که در برابر حرارت از خود نشان می‌دهد استفاده از چاپ سابلیمیشن بر روی آن باعث ایجاد طرح های باکیفیت و ماندگار در آن می شود. این پارچه پس از طراحی برای انواع ملحفه، رو تختی، تهیه ساک و گونی های برنج کاربرد داشته و معمولا سفارش ایجاد طرح روی پارچه متقال رواج زیادی دارد.

نمونه پارچه چاپ شده در پایتخت پرچم به روش سابلیمیشن

چاپ سابلیمیشن روی پارچه نخی

پارچه های نخی به دلیل کیفیت الیاف بکار رفته در تهیه آن ها و همچنین کاربردهای فراوانی که در جهت تولید انواع محصولات مخصوصا تهیه لباس، چاپ شال و روسری ، انواع لباس زیر و لباس کودک دارد به میزان فراوانی در صنعت پوشاک مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این پارچه از الیاف پنبه با تراکم و ضخامت متفاوت تهیه شده و لطافت ویژه ای دارد. در بعضی موارد برای آهار دار کردن پارچه نخی از الیاف پلی استر در کنار الیاف پنبه استفاده می شد که این کار قابلیت رنگ پذیری این پارچه را مخصوصا با روش چاپ سابلیمیشن بالا می برد. الیاف پلی استر دوام و مقاومت آن را در برابر حرارت تقویت کرده و باعث ماندگاری طرح های ایجاد شده روی آن می شوند.

این پارچه معمولا به رنگ سفید بوده و در صنعت چاپ سابلیمیشن طرح های سفارش داده شده بر روی آن منتقل و آماده استفاده برای کاربردهای متفاوت می شود.

چاپ سابلیمیشن روی پارچه ساتن

ساتن نوعی پارچه است که برای تهیه آن می توان از الیاف های طبیعی مانند پنبه و ابریشم و الیاف مصنوعی مانند پلی استر و استات استفاده کرد.

از ویژگی های بارزی که در این نوع محصول وجود دارد لطیف بودن و نرمی آن می باشد و به همین دلیل به راحتی تا خورده و چروک می شود.

چاپ کردن بر روی انواع پارچه ساتن بسیار رایج است. از جمله روش های چاپ که بر روی این پارچه صورت می گیرد چاپ سابلیمیشن است که یکی از مدرن ترین انواع چاپ بر روی اجسام و پارچه می باشد و نظر افراد زیادی را به خود جلب کرده است.

این نوع چاپ اکثرا بر روی پارچه هایی انجام می شود که دارای درصد الیاف پلی استر بالایی هستند و به روش تصعید صورت می گیرد. گرمای زیادی که با این روش حاصل می شود موجب جذب کامل طرح و رنگ به پارچه می شود و در شستشو های مکرر دوام بسیار بالایی نسب به دیگر چاپ ها از خود نشان می دهد.

از پارچه ساتن در صنعت پوشاک برای دوخت انواع لباس های مجلسی و خواب، روتختی و کالای خواب، پرده و …، استفاده می شود که هر کدام از این کاربردها نیاز به طرح خاصی داشته که می‌توان از طریق چاپ سابلیمیشن این عمل را انجام داد.

چاپ روی پارچه فلامنت

یکی از پارچه هایی که در زمینه تولید پوشاک و صنایع گوناگون کاربرد فراوان دارد، پارچه فلامنت است. این نوع محصول بدلیل بافت در هم تنیده نخ ها و همچنین شکل ایستائی کمی که دارد مورد توجه اکثر تولید کنندگان لباس های ورزشی قرار گرفته است.

این پارچه بسیار نرم و سبک بوده و به راحتی می تواند بر روی بدن قرار بگیرد. پارچه فلامنت بسیار با کیفیت و با دوام است و در مقابل حرارت بالای مراحل انواع مختلف چاپ دچار کشسانی نمی شود، از این نوع پارچه ها به دلیل قیمت مناسب و کیفیت بسیار عالی در تهیه انواع لباس های کار استفاده می شود و به راحتی می توان بر روی آن لوگو و برند شرکت های مختلف و همچنین نام کارکنان را چاپ کرد.

این پارچه یک گزینه ویژه برای انجام چاپ سابلیمیشن می باشد چرا که الیاف بکار رفته در آن از جنس پلی استر بوده که باعث بالا رفتن مقاومت پارچه در مقابل تنش های ایجاد شده توسط حرارت می شود و رنگ و طرح مورد نظر را با تار و پود آن عجین می کند، بصورتی که با شستشوی مداوم، رنگ آن ثابت باقی مانده و زیبایی طرح را حفظ می کند.

چاپ پارچه های نخی و فلامنت و مخمل به روش سابلیمیشن امکان پذر است - پایتخت پرچم

قیمت چاپ روی پارچه مخمل

چاپ پارچه مخمل می تواند در موارد گوناگونی صورت بپذیرد؛ برای نمونه پارچه هایی که برای پرده سینما با ابعاد زیاد کاربرد دارد و یا برای رومیزی و پرچم با ابعاد کم انجام می شود.

با پیشرفت روز افزون صنعت چاپ امروزه تولید کنندگان و فروشندگان زیادی به تهیه پارچه های مختلف از جمله پارچه مخمل روی آورده اند.روش های متعددی برای چاپ بر روی این پارچه وجود دارد مانند چاپ سابلیمیشن که با استفاده از پیشرفته ترین دستگاه ها و به وسیله فشار و حرارت بالا صورت می گیرد.

گاهی اوقات سفارش چاپ فوری مخمل توسط مشتریان داده می شود که باید در مدت زمان کوتاهی این کار صورت بگیرد که امروزه با دستگاه های پیشرفته ای که در اختیار تولید کنندگان گذاشته شده است این امر بسیار آسان است و در مدت زمان کوتاهی می توان تعداد زیادی سفارش با طرح ها و اندازه های مختلف تهیه و برای نیاز بازار و مشتری آماده کرد. تعیین قیمت چاپ بر روی پارچه مخمل به عواملی مختلفی مانند نوع مخمل، تیراژ سفارش، رنگ هایی که مورد استفاده قرار می گیرد، طرح مورد نظر برای چاپ و همچنین مدت زمان ساخت آن بستگی دارد.

چاپ روی پارچه مخمل

 پارچه مخمل از جمله پارچه های کاربردی و لوکس است که به دلیل تنوع زیاد در طرح، رنگ و جنس جذاب و لطیفی که دارد در تولید انواع پرده، مبلمان، رومیزی و همچنین پوشاک بسیار استفاده می شود و محبوبیت زیادی را در بین اکثر تولید کنندگان و مشتریان به خود اختصاص داده است.

بافت این نوع پارچه شباهت زیادی به پارچه های جیر دارد و دارای سطحی سیقلی و صاف است و ارتفاع پرزهای آن بسیار کم بوده و همین موضوع باعث می شود که چاپ بسیار باکیفیت و بادوامی بر روی آن صورت بگیرد و و در طولانی مدت و با شستن مداوم، طرح آن از بین نمی رود.

این پارچه از درصد معین الیاف پلی استر بهره برده به همین خاطر مقاومت خوبی در مقابل حرارت از خود نشان می دهد. همین امر کیفیت چاپ سابلیمیشن روی این پارچه را بالا برده و زیبایی و ماندگاری آن را تضمین می‌کند.

طرح چاپ پارچه مخمل رومبلی به روش سابلیمیشن - چاپ عمده پارچه مخمل

قیمت چاپ سابلیمیشن روی پارچه

طبق توضیحات داده شده در مطالب قبل با توجه به مزایای بی‌شماری چاپ پارچه سابلیمیشن، این نوع چاپ از محبوبیت بالا بهره برده و مخاطبین زیادی دارد. این نوع چاپ نیز دارای هزینه هایی است که بر روی قیمت آن تاثیر مستقیم دارد.

از موارد تاثیر گذار در قیمت چاپ سابلیمیشن بر روی پارچه، می‌توان این نکات را ذکر کرد. اولین مورد نوع الیاف پارچه بوده که معمولا پارچه های پلی استر به دلیل مقاومت بالا در برابر حرارت گزینه مناسبی برای این نوع چاپ هستند و همچنین جنس پارچه تاثیر زیادی در قیمت نهایی چاپ دارد.

یکی دیگر از موارد مهم برای تعیین قیمت این چاپ، طرح و رنگ انتخاب شده و متراژ پارچه سفارش داده شده برای چاپ است. کیفیت رنگ و پیچیدگی طرح با تعداد رنگ استفاده شده در آن و همچنین ابعاد پارچه نیز بر قیمت چاپ تاثیر بسزایی خواند داشت.

در مواردی که پارچه های برش داده شده برای چاپ سابلیمیشن انتخاب می شوند، به دلیل صرف زمان بیشتر و نیروی کار بالا و همچنین داشتن پرتی رنگ، قیمت کار بیشتر شده و هزینه های این کار بالا می رود.

لیست قیمت چاپ سابلیمیشن

با توجه به عوامل مختلف که در بخش قبل ذکر شد تعیین قیمت برای چاپ پارچه سابلیمیشن طبق در نظر گرفتن مواردی نظیر، نوع رنگ، طرح، پارچه مورد استفاده، تعداد رنگ بکار رفته در هر طرح، متراژ پارچه و …، انجام می شود و با توجه به تغییرات روزانه در قیمت مواد اولیه و همچنین نوسان بازار ارز جهت تهیه مواد و دستگاه های مورد استفاده در این صنعت، قیمت ها دارای نوسان بوده و بصورت روزانه تعیین می شوند؛ بنابراین برای اطلاع دقیق از لیست قیمت چاپ سابلیمیشن می توانید با مجموعه پایتخت پرچم در تماس بوده و اطلاعات لازم را دریافت کنید. پایتخت پرچم با در نظر گرفتن پارامترهای مختلف که در تعیین قیمت این چاپ موثر است، قیمت روز را در اختیار شما قرار خواهد داد.

کلام آخر:

در این مطلب با چاپ پارچه سابلیمیشن و انواع آن آشنا شده و همچنین به کاربرد و ویژگی های آن اشاره کردیم. در راستای استفاده از چاپ سابلیمیشن شرکت های متعددی از جمله مجموعه پایتخت پرچم فعال هستند. پایتخت پرچم با بهرمندی از متخصصین باتجربه و برخوردار بودن از دستگاه های مدرن و پیشرفته گام بزرگی را در زمینه استفاده از این تکنولوژی برداشته و در حال رقابت با بزرگترین مجموعه های طراحی و چاپ پارچه می باشد. این شرکت توانسته است با بالا بردن دانش خود به چاپ پارچه سابلیمیشن بر روی انواع پارچه و همچنین طراحی و چاپ انواع پرچم، با بهترین کیفیت اقدام کرده و طرح های مورد نظر مشتری را با ماندگاری ویژه اجرا کند. شما می توانید برای ثبت سفارش و اطلاع از خدمات ارائه شده توسط مجموعه پایتخت پرچم، با راه های ارتباطی درج شده در ادامه این مقاله با مشاورین مجموعه ارتباط برقرار کرده و اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنید.

Seraphinite AcceleratorBannerText_Seraphinite Accelerator
Turns on site high speed to be attractive for people and search engines.